Käyttöehdot
Nämä toimitusehdot ovat voimassa alkaen 1.1.2022.
VERKKOKAUPPA
Kymppi Diili verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
TILAAMINEN
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ja olemaan moittimatta niitä millään muotoa.
MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ota yhteyttä meihin (info@kymppidiili.fi tai 040-2404049).
PANKKIMAKSUT
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
LUOTTOKORTTIMAKSUT
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa - ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
MOBIILIMAKSUTAVAT
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.
LASKU- JA OSAMAKSUPALVELUT
Tuotteille on mahdollista saada maksuaikaa Klarnalla.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi kanssamme, pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Yhteystietomme löytyy “Ota yhteyttä”-sivulta.
Hinnat, kulut ja maksu
Verkkosivustolla annetut hinnat koskevat ainoastaan Verkkosivuilla tehtyjä tilauksia. Kaikki hinnat on ilmoitettu euroissa ja sisältävät ALV:n. Toimitus on maksuton
Asiakas voi maksaa ostoksensa Verkkosivustolla määritetyillä tavoilla. Myyjällä on oikeus veloittaa asiakasta jo tilauksen yhteydessä, ellei asiakas ole valinnut ja Kymppi DIilit hyväksynyt laskutusta tai muuta vastaavaa maksutapaa. Laskutuksen tai osamaksun yhteydessä Kymppi Diilit tai sen kumppanit voivat hankkia asiakkaan luottotiedot kolmannelta osapuolelta. Tällaisessa tapauksessa asiasta ilmoitetaan sinulle. Kymppi Diilit pidättää itsellään oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja ja muuttaa maksutapaa, jos asiakkaan valitsema tapa ei jostain syystä toimi ostohetkellä tai asiakkaalle ei hyväksytä valittua maksutapaa.
TOIMITUSTAVAT JA -KULUT
Toimitamme tuotteet postilähetyksenä. Toimitus on maksuton.
TOIMITUSAIKA
Keskimääräinen toimitusaika on 2-3 vrk. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu tuotesivulla. Jos ostoskoriin on eksynyt varastosta loppuneita tuotteita, ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Tiedotamme sivuilla mahdollisista poikkeavista toimitusajoista.
PALAUTUSEHDOT
Peruuttamisoikeus
Teillä on kuluttajalainsäädännön mukainen oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla).
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruutusoikeus ei koske sellaisia tuotteita joita ei voida palauttaa terveydellisistä- tai hygieniasyistä jos pakettien sinetit on rikottu tai pakkaukset on avattu.
Jos tuotteessa on sinetti, asiakas ei saa rikkoa sinettiä, mikäli haluaa käyttää peruutusoikeuttaan. Peruutusoikeuden voimassaolo lakkaa, kun asiakas rikkoo sinetin. Sineteiksi katsotaan myös kaikki tekniset sinetit (esim. sarjanumero).
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme kaikki teiltä saamamme suoritukset, toimitusmaksut mukaan lukien. Palautus ei kata lisätoimituskuluja, jotka johtuvat siitä, että asiakas on valinnut muun kuin tarjoamamme edullisimman vakiotoimituksen. Jos vain osa tilauksesta palautetaan, toimituskuluja ei palauteta.
Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla olevaan osoitteeseen. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Kymppi Diili
Louhikonkatu 11
70800 Kuopio
info@kymppidiilit.fi
Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna, hyvässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Myyjällä on oikeus vähentää palautettavasta summasta määrä, joka vastaa tuotteen arvonalennusta verrattuna tuotteen alkuperäiseen arvoon, jos ja siinä määrin kuin tällainen arvonalennus johtuu siitä, että asiakas on käsitellyt tuotetta enemmän kuin sen toiminnan tai ominaisuuksien määrittämiseksi on välttämätöntä.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Takuu, lakisääteinen virhevastuu ja valitukset
Tietyillä Myyjän tuotteilla saattaa olla takuu. Tiedot kutakin tuotetta koskevasta takuuajasta ja erityisehdoista on annettu Verkkosivustolla tai näissä yleisissä ehdoissa. Takuu on voimassa siitä päivästä, jolloin tuote on noudettu postitoimipisteestä tai toimitettu teille. Tuotetakuu kattaa ainoastaan alkuperäiset valmistusvirheet eikä koske vikoja, jotka ovat itse aiheutettuja tai johtuvat jostakin tuotteen toimintoa tai ulkonäköä koskevasta yksittäisestä muutoksesta, kuten esim. tuotteen uudelleenrakentamisesta, parantamisesta tai muusta ulkoisesta vaikutuksesta. Asiakkaan tilausvahvistus toimii takuutodistuksena. Yhteistyökumppanien mahdolliset takuuehdot löydät heidän omilta vastaavilta sivuiltaan.
Virhevastuu koskee tuotteita, jotka ovat sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti viallisia. Asiakkaan, joka haluaa käyttää tuotetta koskevaa valitusoikeuttaan, on otettava Myyjään yhteyttä mahdollisimman pian vian havaitsemisen jälkeen, Verkkosivustolla annettuja yhteystietoja käyttäen. Valitusten, jotka asiakas on tehnyt kahden kuukauden sisällä vian havaitsemisen jälkeen, katsotaan aina tehdyn asianmukaisessa ajassa. Tavaran tulee kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.
Myyjä vastaa kaikkien hyväksyttyjen valitusten aiheuttamien palautusten kuljetuskustannuksista.
Kun valituksen kohteena ollut tuote on palautettu ja valitus on hyväksytty, Myyjä maksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisen hyvityksen. Myyjä pyrkii tekemään suorituksen 30 päivän kuluessa päivästä, jona Myyjä on vastaanottanut valituksen, mutta suoritus voi viipyä tuotteen luonteesta riippuen. Myyjä varaa oikeuden hylätä minkä tahansa valituksen, jos tuote ei osoittaudu vialliseksi sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti. Valitusten suhteen Myyjä noudattaa ohjeita, jotka kuluttajariitalautakunta (ks. www.kuluttajariita.fi) on antanut.
Ylivoimainen este
Myyjä ei ole vastuussa mistään viivästyksistä, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Tällaisissa tilanteissa velvollisuus vahingonkorvauksiin ja muihin toimenpiteisiin raukeaa. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Myyjä ilmoittaa siitä asiakkaalle sekä tilanteen alkaessa, että päättyessä. Jos tilanne on kestänyt yli kahden kuukauden ajan, sekä asiakkaalla että Myyjällä on oikeus keskeyttää ostos välittömin seurauksin.
Yleisiä ehtoja koskevat muutokset
Myyjä varaa oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja koska tahansa. Kaikki näitä yleisiä ehtoja koskevat muutokset julkaistaan Verkkosivustolla. Muutokset astuvat voimaan, kun asiakas on hyväksynyt yleiset ehdot uuden ostoksen yhteydessä tai vaihtoehtoisesti 30 päivän kuluttua siitä, kun Myyjä on ilmoittanut asiakkaalle muutoksista. Myyjä kuitenkin suosittelee, että asiakas käy Verkkosivustolla säännöllisesti saadakseen tietoa yleisiä ehtoja koskevista muutoksista.
Sovellettava lainsäädäntö ja erimielisyyksien ratkaiseminen
Jos riitaa ei voi ratkaista Myyjän asiakaspalvelun kanssa, voit ottaa asiakkaana yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan, josta löydät lisätietoa osoitteesta www.kuluttajariita.fi. Voit myös tehdä valituksen suoraan verkossa EU-komission riidanratkaisusivustolla osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr. Jos teet valituksen tällä sivustolla, asiasi välitetään automaattisesti oikealle kansalliselle riidanratkaisuelimelle. Tämä riidanratkaisuelin ottaa sitten yhteyttä Myyjään ja pyrkii ratkaisemaan riidan ilman tuomioistuinta.
Kaikki näiden yleisten ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat erimielisyydet kuuluvat Suomen lainsäädännön piiriin, jonka mukaan niitä myös tulkitaan, ja ne ratkaistaan yksinomaan Suomen tuomioistuinten toimesta.
Myyjän vastuu
Kymppi-Diili on verkkokauppiaana täysin vastuussa mahdollisista tuotteiden palautuksista ja reklamoinneista tavarantoimittajille.